מאמרים

היכולת לעבוד מהבית בקרב העובדים בישראל

נובמבר 19, 2020

משבר הקורונה אילץ עסקים רבים בישראל ובעולם לאמץ מודל המאפשר עבודה מבית. מחקר חדש של מרכז טאוב שערכו שביט מדהלה ופרופ’ בנימין בנטל בדק מי הם העובדים בישראל שמאפייני התעסוקה שלהם מגבירים את יכולתם לעבוד מהבית, ובקרב מי הסיכויים לעבוד מהבית פחותים. הממצאים מראים שהעובדים עם היכולת הנמוכה ביותר לעבוד מהבית כוללים צעירים בני 16–25, בעלי השכלה נמוכה, מועסקים מהמגזר הערבי, עצמאים, ועובדים המתגוררים ביישובים חלשים חברתית-כלכלית או בצפון. הנתונים מצביעים על פוטנציאל להרחבת הפערים בין העובדים במשק, ממצא המצביע על החשיבות שבהגברת השימוש בכלים דיגיטליים, בעיקר בקרב הקבוצות החלשות, כדי להגביר את יכולתן לעבוד מהבית.  השינויים בטכנולוגיות המידע והתקשורת הרחיבו את

חדשות

מס עושר? בוודאי, אבל לא רק

נובמבר 8, 2020

מרכז אדוה מפרסם היום מסמך חדש: “מיסוי כמנוע שוויון”. המסמך נכתב על-ידי שלמה סבירסקי, ירון הופמן-דישון וברברה סבירסקי. המסמך מבקש להצביע על כיוונים לשינוי מדיניות המיסוי בישראל, כך שהיא תאפשר לא רק התמודדות עם משבר הקורונה הנוכחי אלא גם מדיניות פיתוח כלכלית וחברתית ארוכת טווח, שתחתור לשדרוג רמת החיים של האוכלוסייה הישראלית תוך כדי קידום השוויון בחברה. המחברים טוענים כי ישראל היא משק של מיסוי נמוך. במרבית השנים, רמת המיסוי (במונחי תמ”ג) בישראל היתה נמוכה, יחסית. היא עלתה מאוד רק בעידן שתי המלחמות הגדולות, ששת הימים ויום הכיפורים. מגפת הקורונה חשפה בפני כולנו מערכת ציבוריות מורעבות ובראשן מערכת הבריאות, החסרה

מאמרים

הכלכלנית הראשית חושפת את נתוני התעסוקה שהשאיר אחריו משבר הקורונה

מאי 7, 2020

מאז תחילת משבר הקורונה נרשמו בשירות התעסוקה והביטוח הלאומי מעל למיליון עובדים, רובם (88%) הוצאו לחל”ת. כמחצית מכלל העובדים המושבתים הגיעו מ-6 ענפים: חינוך, שירותי מזון ומשקאות, שירותים של משקי בית, קמעונאות, תעשייה ומסחר סיטוני. העובדים המושבתים השתכרו בממוצע כשליש פחות מהשכר הממוצע במשק. השכר הממוצע של אותם המושבתים היה 6,342 שקל לחודש אצל המעסיק האחרון בהשוואה לשכר הממוצע במשק בשנת 2019 שהיה 10,481 שקל לחודש. השכר הממוצע של המושבתים בענפים בעלי שכר גבוה יחסית דומה לשכר הממוצע של המושבתים המגיעים מענפים בעלי שכר נמוך. כך לדוגמה, בענף הפיננסי השכר הממוצע קרוב ל-19.2 אלף ₪ והשכר הממוצע של המושבתים בענף הזה הוא

מאמרים

אלון כץ ושלומי תורג’מן, מנכ”לי BTB: “זה זמן רב שהשווקים ציפו למשבר – וכעת הם קיבלו אחד, מזל שהעסקים הקטנים רגילים כבר שנים לדאוג לעצמם”

מרץ 12, 2020

זה לא סוף העולם, היו מגפות קשות וגם מהן העולם יצא. אך המצב רק מדגיש את העוצמה של הכלכלה הלוקאלית וחוסנם של העסקים המקומיים. אנחנו מעדכנים את נהלי האנליזה שאנו מבצעים על העסקים

מאמרים

המבטחים בישראל אינם מנגישים את שירותיהם לאנשים עם מוגבלויות / מאת ישראל גלעד

ינואר 15, 2020

ביום הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שצוין גם בישראל (ב-3 בדצמבר), כלי התקשורת השונים עסקו בנושא בכובד ראש וראיינו את כל מי שיש לו אמירה בנושא וסתם “אנשים מהישוב” – חלקם עם מוגבלויות וחלקם לא. על פי הנתונים של מכון המחקר מאיירס-ג’וינט-ברוקדייל, מספר האזרחים הישראליים בעלי המוגבלויות הוא כ-1,493,100. מנתונים עולה כי בקרב גילאי 20 ומעלה יש כ-1,120,100 אנשים עם מוגבלות המהווים 20% מקרב כלל האוכלוסייה בגילאים אלו (כ-458,900 איש עם מוגבלות חמורה, המהווים 8% מכלל האוכלוסייה בגילאים אלו; כ-661,200 איש עם מוגבלות מתונה, המהווים 12% מכלל האוכלוסייה בגילאים אלו). עוד עולה מהנתונים ש-50% מבעלי המוגבלויות הם בגיל העבודה

מאמרים

אלו הם עקרונות השיווק בעידן הדיגיטלי על פי גורו השיווק פיליפ קוטלר

אוקטובר 28, 2019

מאת ד”ר יוסי כהן לאחרונה האזנתי לפודקאסט מרתק עם פיליפ קוטלר (Philip Kotler), יליד 1931, פרופסור לשיווק בינלאומי באוניברסיטת נורת’ווסטרן, שנחשב לאבי השיווק המודרני. לאלו שאינם מכירים אותו, קצת אינפורמציה מוויקיפדיה: קוטלר נולד בשיקגו. סיים תואר שני בכלכלה באוניברסיטת שיקגו ודוקטורט בכלכלה במכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס. ערך עבודת פוסט דוקטורט במתמטיקה, באוניברסיטת הרווארד ובמדעי ההתנהגות, באוניברסיטת שיקגו. קוטלר נבחר בשנת 2005 על ידי ה-Financial Times כ”הגורו המושלם מספר 4″ והוצג כ”מומחה עולמי בפרקטיקה של אסטרטגיות שיווקיות”. בשנת 2008 דירג המגזין וולסטריט את קוטלר כאדם השישי המשפיע ביותר על עסקים בכלל ועל חשיבה עסקית בפרט. קוטלר ייעץ לפירמות גדולות (כגון IBM,

1 2 3 7